Artykuły podobne
-
Art. 113 Ustawy o cudzoziemcach
Proszę o konsultację. Dostałam wyzwanie do uzupełnienia dokumentów i w nim jest taki punkt: dokumenty potwierdzający dopełnienie o
-
Cofnięcie zezwolenia na pobyt czasowy
Mam Ukraińca u siebie na oświadczeniu, które to zostało wydane na podstawie karty pobytu która niby była ważna do 2020 roku
-
Skarga na przewlekłe postępowanie
Moja dziewczyna we wrześniu 2017 złożyła wniosek o wydanie karty na pobyt czasowy ze względu na podjęcie studiów doktorancki na Wa
Jak uzyskać PESEL?
12.12.2018
Ewidencja ludności polega na rejestracji określonych w ustawie z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności, podstawowych danych, które identyfikują tożsamość oraz status administracyjnoprawny osób fizycznych. Ewidencja ludności prowadzona jest w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności ( PESEL), stanowiący centralny zbiór danych prowadzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Cudzoziemiec, który zamierza zamieszkać na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, obowiązany jest zameldować się w miejscu pobytu czasowego lub stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. O nadanie numeru PESEL z urzędu występuje odpowiednio organ gminy bądź organ miasta, właściwy do zameldowania cudzoziemca na pobyt czasowy albo pobyt stały. W celu zameldowania cudzoziemiec obowiązany jest przedstawić: ważny dokument podróży wraz z dokumentem uprawniającym do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tj. wiza bądź karta pobytu.
Bez wątpienia, zmiany które zostały wprowadzone z dniem 01 stycznia 2018 roku ułatwiły zasady nadawania cudzoziemcom numeru PESEL.
komentarze
Twój komentarz