Pracownicy

Mechanikiem samochodowym nazywamy specjalistę zajmującego się naprawą aut, ale nie tylko – może on też dokonywać niezbędnych regulacji w pojeździe i kontrolować jego stan techniczny, ale także stopień zużycia podzespołów i układów.

Każdy, kto jest szczęśliwym posiadaczem samochodu osobowego (a według danych GUS w 2008 roku było ich zarejestrowanych ponad 16 mln) dobrze zna ten irracjonalny lęk, kiedy coś zepsuje się w jego ukochanym pojeździe i musi odwiedzić mechanika samochodowego. Najlepiej mają szczęśliwcy, którzy mogą pochwalić się znajomością z takim fachowcem. Gorzej ci, którzy takich znajomości nie posiadają. Wtedy, metaforycznie mówiąc, wyruszają ze swoim szwankującym samochodem w nieznane.

Mechanicy przeważnie się specjalizują – oprócz osobówek mogą też naprawiać autobusy, jednoślady, ciągniki, maszyny rolnicze i inne wehikuły. Ale jednemu człowiekowi trudno jest znać się na wszystkim. Oprócz tego dynamicznie rozwijający się rynek motoryzacyjny „wypycha” na drogi coraz to nowe rodzaje samochodów. Dlatego specjalizacje obejmują coraz częściej samochody z danego kraju (np. francuskie czy japońskie) a nawet określone marki. Praca mechanika wymaga zatem ciągłej nauki, poznawania nowych modeli, rozwiązań i technologii. Trzeba nadążać za nowoczesnymi technologiami, bo większość pojazdów zaopatrzona jest dziś w skomplikowane elektroniczne i komputerowe układy. Tak więc obraz mechanika jako „pana od wszystkiego”, który jest w stanie naprawić wszystko przy użyciu podstawowych narzędzi coraz bardziej odchodzi do przeszłości.

Mechanik może pracować w fabryce samochodów, jednak najczęstszym miejscem jego pracy jest warsztat lub serwis samochodowy.

Mechanicy zwykle zarabiają dobrze. Fachowcy z doświadczeniem bez trudno znajdują pracę, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Wynagrodzenie jest uzależnione od stażu i doświadczenia i kształtuje się na poziomie od 1650 do 2500 zł netto. Dobrym interesem jest założenie własnego warsztatu – wtedy nawet zatrudniając pracowników (3 mechaników plus osoba do obsługi biura) można liczyć na zarobek w granicach 15 tys. miesięcznie.

Wraz z wejściem Polski do Unii Europejskiej wielu mechaników samochodowych zdecydowało się na kontynuowanie kariery poza granicami kraju co spowodowało niedobór pracowników na stanowisko mechanika. Nasza firma zajmuje się rekrutacją pracowników o kwalifikacjach mechanik samochodowy m.in. z Ukrainy i Białorusi. Jesteśmy również wstanie przeprowadzić rekrutację mechaników samochodowych nawet z najdalszych zakątków świata.

home
Białoruś

Oczekiwane wynagrodzenie: 4500 zł

Sprawny mechanik, nastawiony na efektywne wypełnianie obowiązków, podejmie współpracę z dużym warsztatem mechanicznym. Dokładność w wykonywanych zadaniach, doświadczenie zawodowe zarówno w zakresie naprawy samochodów, jak i motocykli, dobra organizacja pracy, termonowość, wykształcenie techniczne, wysoka kultura osobista. • Przeprowadzanie diagnostyki stanu technicznego samochodów • Naprawa samochodów wszystkich marek, uprawnienia UDT do naprawy podnośników koszowych • Rozliczanie stanu magazynowego